Wat zijn de voordelen van een dashboard?
1. Snel inzicht: alle KPI’s up-to-date en overzichtelijk op 1 plek
Met een dashboard van SturenOpData kun je snel inzicht krijgen in de kritieke prestatie-indicatoren (KPI’s) van de organisatie. De dashboards zijn interactief en kunnen data combineren uit verschillende bronnen. Gebruikers kunnen zelf bepalen hoe de data gefilterd wordt. Door gegevens op een visueel aantrekkelijke en begrijpelijke manier te presenteren, kunnen trends, problemen en kansen snel geïdentificeerd worden. Dit helpt om echt data-gedreven beslissingen te nemen of, in andere woorden, te gaan sturen op data.
2. Efficiëntie: de data wordt automatisch ververst
Veel bedrijven gebruiken verschillende software systemen (denk aan Google Analytics, Google Ads, HubSpot, Moneybird, etc) en moeten uit al die systemen afzonderlijk data halen om inzicht te krijgen in de KPI’s van de organisatie. SturenOpData zorgt dat de data uit al deze systemen automatisch ingeladen wordt in een dashboard. Door dit proces te automatiseren en te centraliseren in een dashboard, kunnen medewerkers tijd besparen die ze anders zouden besteden aan het zoeken naar gegevens en het opstellen van rapporten.
3. Nauwkeurigheid: voorkom menselijke fouten
De meeste raportages worden nog steeds handmatig in Microsoft Excel gemaakt. Naast dat dit veel tijd kost, is dit ook erg foutgevoelig. Doordat de data automatisch wordt ontsloten in een dashboard zijn er geen menselijke acties meer nodig. Dit vermindert de kans op fouten.
4. Samenwerken: dashboards eenvoudig delen met medewerkers
De dashboards zijn eenvoudig te delen met anderen. Dit zorgt ervoor dat iedereen binnen een organisatie naar dezelfde informatie kijkt. Dit zorgt voor betere samenwerking en communicatie tussen verschilende teams en afdelingen.